Social Advertising

Social media om jouw doelgroep te bereiken

Social advertising is het adverteren op social medianetwerken zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, …. Het belangrijkste voordeel van social advertising is dat de mogelijkheden om klanten en prospects te benaderen met een commerciële boodschap zeer groot zijn en regelmatig worden uitgebreid. Dit maakt dat, in combinatie met wat de gebruikers over zichzelf delen, een scherp gedefinieerde doelgroep op een gekozen momenten bereikt kan worden. Je betaalt dus slechts voor het tonen van jouw advertenties aan een voor jou relevant publiek.

hands-woman-laptop-notebook

Waarom adverteren op social media?

Waarom zou je social advertising moeten overwegen? We geven je een greep uit de belangrijkste redenen die ook voor jou kunnen opgaan:

case-study

Vergroten van naamsbekendheid

Trafiek naar je website genereren

Beïnvloeden van het koopgedrag

Ondersteunen van sales

Top of mind blijven in de markt

Versterken van je (online) reputatie

Werven van nieuw talent en ervaren professionals

Profielinformatie

Het gebruik van social media voor commerciële doeleinden begon ooit met het plaatsen van interessante content zoals nieuws, interessante feiten of wetenswaardigheden, en relevante informatie om volgers en fans te krijgen. Immers, volgers en fans waren belangrijke indicatoren dat ons merk relevant was voor onze doelgroep.

Vervolgens kwamen (display) advertenties meer in zicht om bereik en awareness te genereren, gezien de uitgebreide mogelijkheden die de social media platformen bieden. Naast demografie en gedrag op sociale media wordt ook gedrag op je eigen en andere websites verzameld, waardoor je beschikt over uitgebreide targeting opties. Deze omvatten o.a. locatie, leeftijd, interesses, landingspagina’s bezocht, …

Adverteren op Social Media

Wij helpen u graag met met uw campagnes op sociale netwerken:

photo-1494688290324-e296afa7dc45

Opleidingen & Workshops

We ontwikkelen ook opleidingen en workshops, aangepast op uw wensen. We zorgen voor een goede theoretische basiskennis van Social Advertsing, gecombineerd met voldoende gelegenheid om de theorie in de praktijk te kunnen uitproberen.

Voor meer informatie of advies en ondersteuning: