Online Performance Audits

Haal jij vandaag maximaal rendement uit je online marketing inspanningen?

Heb je het gevoel dat je niet voldoende rendement haalt uit je website? Of dat je huidige SEA campagnes toch niet voldoende leads opleveren? En wil je graag weten wat je kan verbeteren? Onze consultants en specialisten kijken graag even onder de motorkap, waarna ze de belangrijkste verbeterpunten in kaart brengen.

Doel en werking

Het doel van een online marketing audit is het meten van de kwaliteit en effectiviteit van je online marketing (campagnes). Met een duidelijk adviesrapport sta je sterker bij het kiezen en prioriteiten stellen van je online marketingstrategie en uitvoering.

In de evaluatie van huidige activiteiten, delen we onze kennis op een objectieve manier én met doelgericht, praktisch advies. Voor de meeste van onze klanten is een performance audit of scan van de huidige online activiteiten  een eerste stap in de samenwerking geweest. Veel marketeers vragen zich af of ze wel maximaal rendement halen uit hun digitale marketing inspanningen en budgetten. Tegelijkertijd is het een grote stap om van bureau te wisselen of te beslissen om bepaalde zaken uit te besteden op basis van een commerciële pitch.

 

website-audit-services

 

Zo’n scan van één of meerdere van je online activiteiten, is dan een bijzonder geschikte manier om mekaar te leren kennen en verwachtingen in te stellen. Wij kunnen onze kennis inzetten om de lopende activiteiten onder de loep te nemen, met tastbare en concrete adviezen als uitkomst. Waar mogelijk geven we zelfs de verwachte impact op de ROI. Tijdens het opmaken van zo’n scan of audit krijgen we een beter zicht op jullie activiteiten en doelstellingen en zien we hoe daar beter naartoe kan gewerkt worden.

De aanbevelingen die hieruit vloeien kunnen worden geïmplementeerd door de klant of de huidige partner. En omdat we al een kijkje achter de schermen hebben kunnen nemen, zijn we goed geplaatst om ook zelf de handschoen op te nemen.

We voeren audits uit op alle digitale performance kanalen, met een focus op SEO, SEA en Analytics.

ilya-pavlov-87438

SEO Audit

In een SEO audit bekijken we 8 grote domeinen : Data Analyse en Tools (zoals o.m. instellen van Google Analytics), Domeinnamen, Technische Optimalisatie (zoals URL structuur, sitemaps, e.a.), Optimalisatie van Site-Structuur (site architectuur, usability, navigatie, e.a.), Content (titel structuur, teksten, keywords, landinpages e.a.), Externe Links, Social Marketing en Online Reputation Management.

SEA Audit

In SEA-audits, kijken we tot in het kleinste detail naar de structuur van de AdWords-accounts : campagnes, ad groups, keywords, bids.

Welk type van campagnes en tools worden ingezet, wat is van toepassing, en hoe kunnen we er het beste resultaat uit halen ? Denk hier bijvoorbeeld aan Product Feeds en Shopping Campagnes, Dynamic Search Ads, Extensies, Remarketing en alle andere aspecten die Search Engines in petto hebben.

Parallel met types van campagnes, kijken we ook naar de verschillende platformen en media die worden ingezet : mobile, video, desktop. Wat is de verdeling in budget, en waar zit het beste resultaat. Wat zou een verdeling kunnen of moeten zijn en hoe vinden we ons doelpubliek op de meest efficiënte manier ?

Staat de kennis van je team op punt?

Als vervolg op de audit kunnen we ook kijken of je voldoende kennis aan boord hebt om de gewenste stappen tot uitvoer te kunnen brengen. Aan de hand van een assessment brengen we de sterke en mindere sterke vaardigheden van jullie medewerkers in beeld. Op basis hiervan kunnen jullie bepalen of er scholing van de huidige medewerkers nodig is, of dat het bijvoorbeeld beter is om een extra medewerker aan te nemen of een aantal werkzaamheden te outsourcen aan een specialist.