Data & Analytics

Van data naar inzicht. Van inzicht naar actie.

Google Analytics laat bedrijven toe om data vanuit verschillende bronnen te analyseren in één enkele tool, waardoor ze de gebruikers van hun websites beter kunnen begrijpen.

Al deze data kan helpen om de prestaties van producten en content te evalueren. De inzichten die hieruit voortkomen worden makkelijk gedeeld binnen de organisatie en vertaald naar acties voor de optimalisatie van een website, conversies en de verkopen door de inzet van ecommerce.

pexels-photo

FairEtail kan de volledige setup en koppeling van de verschillende meetinstrumenten voor haar rekening nemen:

Google Analytics

Google Tag Manager

Adwords koppeling

Gefilterde views voor een correcte dataweergave

Zoekopdrachten op de website

Basic Analytics

Alles wat je nodig hebt om te starten met website tracking en het verzamelen van data.

Tracking van 

  • Bekeken pagina’s
  • Downloads
  • Uitgaande links
  • Contact links
  • Technische errors

Advanced Analytics

Track wat gebruikers doen op je website en of ze de info vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Tracking van

  • Kliks op buttons
  • Scrollgedrag
  • Effectiviteit van websitecontent
  • Interactie met YouTube video’s
  • SEO-effectiviteit van landingspagina’s

Ecommerce Analytics

Inzicht in shopping gedrag van bezoekers en het aankoopproces op de website.

Tracking van 

  • Het hele proces van productimpressies tot het winkelmandje en de uiteindelijke aankoop
  • Betaalmethoden
  • Afleveringswijzen
  • Opzet van custom metrics, dimensies en rapporten voor ecommerce

Extra features

Welk pakket je ook kiest, dit zijn enkele voorbeelden van extra tracking waarmee we jou kunnen helpen.

  • Cross-domain tracking, voor het tracken van meerdere domeinen in één Google Analytics account
  • Content grouping, om te zien welk type content goed of minder goed presteert
  • Tracking van user ID’s, met hulp van je development team
  • Opzet van Hotjar, voor een dieper inzicht in hoe gebruikers zich gedragen op je website (extra fee)
  • Koppeling van Hotjar met Google Analytics, om gebruikers op beide diensten te volgen (extra fee)
  • A/B testing op webpagina’s om de gebruikservaring te verbeteren of conversies te optimaliseren
hotjar

Is jouw Google Analytics account optimaal ingesteld?

Gebruik jij al Google Analytics, maar ben je niet zeker of je de juiste data meet? Heb je geen goed zicht op hoe bezoekers zich gedragen op jouw site? Laat ons nakijken of jouw Analytics account optimaal is ingesteld. Het analyseren en juist inzetten van bezoekersgedrag, kan je helpen om betere marketingbeslissingen te maken.