Programmatic & RTB

U bent hier

We exploiteren onze eigen en onafhankelijke trading desk onder de naam ‘Point Blank’ en draaien succesvolle campagnes over alle sectoren heen sinds meer dan 2 jaar. Ons team beschikt over een sterke lokale expertise en maakt het verschil in klantenservice en voortdurende optimalisatie.

Het is onze doelstelling om klanten te helpen bij het verhogen van bereik, bezoekers en conversies dankzij een vrij nieuwe manier van kopen & verkopen van display advertentieruimte, genaamd RTB.

Real-Time Bidding (RTB) bestaat uit een veilingproces waar je impressie per impressie kan bieden op advertentieruimte. Dit gehele proces laat toe om in een oogwenk ontelbaar veel mensen te bereiken.

Door de mogelijkheid om impressieperimpressie aan te kopen en verder te segmenteren op een heleboel parameters, kunnen we de meest waardevolle doelgroepen identificeren en benaderen. Zo besparen we enerzijds en verhogen we de ROI anderzijds.

De criteria waarop we kunnen targetten zijn bijna ongelimiteerd: locatie, inventaris, frequencycapping, type apparaat, taal, zichtbaarheid, creatieve formaten, tijdsplanning, 2de scherm, whitelists, categorieën, contextueel, semantisch, retargeting, enz.

We mikken ook op de best mogelijke synergie tussen audiencebuying en retargeting, wat inhoudt dat we rekening houden met het type business van onze klant, de seizoensgebondenheid, het type producten, etc. Indien gepast voor het type business en producten, kunnen we ook dynamische retargeting campagnes opzetten, waarbij een bezoeker opnieuw benaderd wordt met product(en) die hij op de site van de adverteerder bekeken heeft zonder tot een aankoop te zijn overgegaan. We zorgen dan voor een correcte implementatie van de site tracking en de connectie met een product feed om dit mogelijk te maken. 

Inderdaad, het opzetten en optimaliseren van RTB campagnes vereist expertise en de juiste middelen, maar we begeleiden onze klanten doorheen dit complexe eco-systeem van DSP’s, SSP’s, Ad exchanges, PMP’s, etc. We nemen daarbij het operationele werk uit handen, terwijl we klanten toch in alle transparantie betrekken bij de campagnes, wat het mogelijk maakt om samen de juiste strategie te bepalen.

Door onze campagnes de nodige aandacht te geven, zorgen we ervoor dat de doelstellingen gehaald worden.