Tracking & Analytics

U bent hier

Tracking & Analytics

Van data naar inzicht. Van inzicht naar actie.

Google Analytics laat bedrijven toe om data vanuit verschillende bronnen te analyseren in één enkele tool, waardoor ze de gebruikers van hun websites beter kunne nbegrijpen. 

Al deze data kan helpen om de prestaties van producten en content te evalueren. De inzichten die hieruit voortkomen worden makkelijk gedeeld binnen de organisatie en vertaald naar acties voor de optimalisatie van een website, conversies en de verkoopen door de inzet van ecommerce.  

Hoe kunnen we je helpen?

 

BASIC

 

ADVANCED

Alles wat je nodig hebt om te starten met website tracking en het verzamelen van correcte data.

 

Track wat gebruikers doen op je website en of ze de info vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Tracking van

  • Kliks op buttons
  • Scrollgedrag
  • Effectiviteit van websitecontent
  • Interactie met YouTube video's
  • SEO-effectiviteit van landingspagina's

     

Account opzet

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • AdWords-koppeling
  • Gefilterde views voor correcte dataweergave
  • Zoekopdrachten op de website
 

Tracking van

  • Bekeken pagina's
  • Downloads
  • Uitgaande links
  • Contact links
  • Technische errors
     
         
 

ECOMMERCE

 

EXTRA

Inzicht in shopping gedrag van bezoekers en het aankoopproces op de website.

Tracking van

  • Het hele proces van productimpressies tot het winkelmandje en de uiteindelijke aankoop
  • Betaalmethoden
  • Afleveringswijzen
  • Opzet van custom metrics, dimensies en rapporten voor ecommerce
 

Welk pakket je ook kiest, dit zijn enkele voorbeelden van extra tracking waarmee we jou kunnen helpen:

  • Cross-domain tracking, voor het tracken van meerdere domeinen in één Google Analytics account
  • Content grouping, om te zien welk type content goed of minder goed presteert
  • Tracking van user ID's, met hulp van je development team
  • Opzet van Hotjar, voor een dieper inzicht in hoe gebruikers zich gedragen op je website (extra fee)
  • Koppeling van Hotjar met Google Analytics, om gebruikers op beide diensten te volgen (extra fee)
  • A/B testing op webpagina's om de gebruikservaring te verbeteren of conversies te optimaliseren