Performance Audits & Quick Scans

U bent hier

QuickScans & Performance Audits

Iedereen stelt zich wel eens de vraag of de huidige activiteiten in digitale marketing op een goede manier worden geleid. Heb jij het gevoel dat het nog wel beter kan dan het huidige resultaat ?

Laat het ons checken.
 

Doel & Werking

In de evaluatie van huidige activiteiten, delen we onze kennis op een objectieve manier én met doelgericht advies. Voor de meeste van onze klanten is een performance audit of quick scan een eerste stap in de samenwerking geweest. Veel marketeers vragen zich af of ze wel maximaal rendement halen uit hun digitale marketing inspanningen en budgetten. Tegelijkertijd is het een grote stap om van bureau te wisselen of te beslissen om bepaalde zaken uit te besteden op basis van een commerciële pitch.

Een QuickScan is dan een bijzonder geschiktemanier om mekaar te leren kennen en verwachtingen in te stellen. Wij kunnen onze kennis inzetten om de lopende activiteiten onder de loep te nemen, met tastbare en concrete adviezen als uitkomst. Waar mogelijk geven we zelfs de verwachte impact op de ROI. Tijdens het opmaken van de QuickScan krijgen we een beter zicht op jullie activiteiten en doelstellingen en zien we hoe daar beter naartoe kan gewerkt worden.

Onze QuickScans zijn vrijblijvend, waarbij onze aanbevelingen kunnen worden geïmplementeerd door de klant of de huidige partner. En omdat we al een kijkje achter de schermen hebben kunnen nemen door de opmaak van de QuickScan, zijn we goed geplaatst om zelf de handschoen op te nemen.

We voeren QuickScans uit op alle digitale performance kanalen, met een focus op Affiliate Marketing, Search Marketing en Real-Time Bidding.

 

vraag een quickscan

Affiliate Marketing Audit

In de audit over Affiliate Marketing maken we een totaalbeeld van waar de programma’s lopen : welke netwerken promoten de advertentieprogramma’s en op welke sites lopen de campagnes, waar kunnen bijkomende leads worden gegenereerd en waar zit mogelijke overlapping tussen verschillende netwerken, hoe gaan we om met ontdubbeling, en wat is een juiste attributie van leads aan netwerken ?

We kijken behalve netwerken en media ook naar de campagneboodschap en de grafische elementen die ingezet worden. Misschien worden er een aantal formaten niet gebruikt ?

Onze bevindingen leiden tot een handleiding voor een ideaal affiliate programma.

Contacteer ons

 

SEO Quickscan

In een SEO-QuickScan bekijken we 8 grote domeinen : Data Analyse en Tools (zoals o.m. instellen van Google Analytics), Domeinnamen, Technische Optimalisatie (zoals URL structuur, sitemaps, e.a.), Optimalisatie van Site-Structuur (site architectuur, usability, navigatie, e.a.), Content (titel structuur, teksten, keywords, landinpages e.a.), Externe Links, Social Marketing en Online Reputation Management.

Contacteer ons

 

SEA Quickscan

In SEA-QuickScans kijken we tot in het kleinste detail naar de structuur van AdWords-accounts : campagnes, ad groups, keywords, bids.

Welk type van campagnes en tools worden ingezet, wat is van toepassing, en hoe kunnen we er het beste resultaat uit halen ? Denk hier bijvoorbeeld aan Product Feeds en Shopping Campagnes, Dynamic Search Ads, Extensies, Remarketing en alle andere aspecten die Search Engines in petto hebben.

Parallel met types van campagnes, kijken we ook naar de verschillende platformen en media die worden ingezet : mobile, video, desktop. Wat is de verdeling in budget, en waar zit het beste resultaat. Wat zou een verdeling kunnen of moeten zijn en hoe vinden we ons doelpubliek op de meest efficiënte manier ?

Contacteer ons